Faillissement Azura

Vorige week vernamen wij dat één van onze vakantiepartners, Azura, helaas failliet gegaan is. Azura was al heel wat jaren onze partner en wij waren dan ook heel erg geschrokken door dit slechte nieuws.
Ook onze leden zijn sinds jaren vertrouwd met Azura; velen onder jullie gingen reeds meerdere keren samen op S-Plus/Azura vakantie en tijdens de Nieuwjaarsconcerten was het altijd uitkijken wie de winnaar zou worden van de reis die Azura wegschonk.

Bij een faillissement wordt er een curator aangesteld die alles meeneemt, de administratie van het bedrijf beheert en bepaalt wat er moet gebeuren.
Wij hebben zelf geen zicht op de lopende zaken; het kantoor houdt ons op de hoogte van wat er beslist wordt inzake de door Azura aangegane engagementen: een aantal vakanties met S-Plus gaan nog door onder verantwoordelijkheid van de curator, alle andere vakanties werden geannuleerd. De mensen die ingeschreven zijn voor een vakantie, werden reeds door het kantoor op de hoogte gebracht over wat er met hun specifieke reis zou gebeuren. Het kantoor heeft ons ook bevestigd dat iedereen wiens vakantie geannuleerd wordt, terugbetaald wordt, dit is immers gedekt door een insolventieverzekering, die tussenkomt in geval van faillissement van een reisorganisator.

Indien je nog vragen hebt met betrekking tot het faillissement van Azura, kan je terecht op 02 515 17 97.